Witaminy na paznokcie – o czym trzeba pamięć?

Problemy z trwałością paznokci dotyczą bardzo wielu kobiet, które nie wiedzą jak sobie z nimi poradzić i szukają dla siebie rozwiązania. Każda kobieta chce mieć bowiem piękne dłonie, których zwieńczeniem będą właśnie wyjątkowe, estetycznie prezentujące się paznokcie. Jeśli rzeczywiście nam na tym zależy powinniśmy zadawać sobie sprawę z tego, że takie paznokcie może nam zapewnić powtarzana systematycznie co trzy miesiące kuracja witaminowa, która sprawi, że paznokcie staną się mocniejsze. Decydując się na powtarzanie takiej kuracji rzeczywiście można oczekiwać długofalowych efektów i trwalszych paznokci. Jakie więc mikroelementy oraz witaminy na paznokcie są najlepsze? Przedstawiamy krótki przegląd istotnych składników:

• Wapń – pierwiastek, który odpowiada między innymi za trwałość paznokci, jeśli jest go za mało paznokcie stają się kruche i dlatego zadzierają się, rozwarstwiają i oczywiście łamią. W takim przypadku warto wesprzeć swoją dietę większą ilością posiłków z wapniem.
• Żelazo – gwarantuje dużo trwalszą strukturę paznokcia, który staje się wytrzymalszy. Warto spożywać żelazo zawarte w zielonych warzywach oraz czerwonym mięsie.
• Witaminy z grupy B – w przypadku witamin z grypy B najważniejsze będą B1 B2 oraz B6, które przy paznokciach odgrywają szczególną rolę. Aby uzupełni braki tej witaminy można do diety dodać zielone warzywa, ziemniaki, banany, mleko czy sery. Poza tym można brać kompleksy witaminowe oferowane w tabletkach.
• Magnez, cynk i krzem – wszystkie te trzy składniki są bardzo ważne jeśli zależy nam na mocnych paznokciach. Ich brak sprawia, że paznokcie będą się rozwarstwiać i trudno będzie sobie z nimi poradzić. Wspomniane składniki będą natomiast pobudzać paznokcie do tego, by rosły z mocniejszą strukturą. Warto spożywać herbatki ziołowe, skrzyp polny a także zjadać ryby, gdzie te pierwiastki się znajdują i nasze paznokcie dzięki temu będą silniejsze.
• W przypadku niedobory cynku pojawia się również charakterystyczna oznaka w postaci białych plamek, które pojawiają się na paznokciach. Ich pojawienie się to znak, że nasze paznokcie nie są w najlepszym stanie. Powinniśmy wtedy wybrać drób, ostrygi, kaszę i pieczywo pełnoziarniste. Oprócz tego można zjadać płatki owsiane, siemię czy rodzynki.

Chcąc wzmocnić swoje paznokcie warto skorzystać ze wspomnianych porad i uzupełnić dietę o dane składniki. Jednocześnie można również sięgnąć po specjalne kompleksy witaminowe, które oferowane są osobom chcącym zadbać o paznokcie przez łykanie witamin.

Dodaj komentarz